“Ik moest geregeld hard lachen om de veel leuke en herkenbare voorbeelden. Een voorbeeld van een uiterst geslaagd managementboek.”

— Richard Engelfriet, columnist en auteur van managementboeken als ‘Hoe vang ik een rat?’ en ‘De succesillusie’

IMG_1743.jpg

Perscontact

Marije vertelt natuurlijk graag over het boek.

Mail marije@goedstoppen.nl of bel direct met 0646741903.

Rechtenvrij beeld kun je vinden op de downloadpagina.

 

“Een lekker concreet, to the point, herkenbaar, bruikbaar en humorvol boek!”

— Meta Knol, directeur van Museum De Lakenhal

“Verplicht leesvoer voor elke ambtenaar.”

— Senna Maatoug, beleidseconoom

“Na het lezen van dit boek kan je niet meer zomaar, alléén en stilletjes ergens mee stoppen.”

— Janneke van Veldhuyzen, expert complexe zorg

Meer recensies

 

“Minder eng”

‘Stoppen is misschien wel het aller-aller-allermoeilijkste om te doen. Voor mensen en zeker ook voor organisaties. Marije laat mooi zien hoe weinig stoptalent we hebben en hoe halfbakken we zijn in onze pogingen. Ze werkt in organisaties, vaak overheden, waarin het voorspelbare belangrijk is. Dat is bestuurbaar en beheersbaar. Hoe onzekermakend is stoppen dan, want je weet wat je hebt, maar niet wat je krijgt.

We zitten vast in onze gewoonten en routines, we zijn gehecht aan wat we weten en wat we al kunnen en als je stopt ontstaat er een leegte waarvan je moet hopen dat die zich beter vult dan met het bestaande. In haar boek geeft Marije een stopstrategie die dat hele enge stoppen gewoon minder eng maakt. Ze belicht de schoonheid van het stoppen zo, dat je wel gek bent als je niet met heel veel gaat stoppen.’

— Leike van Oss & Jaap van ’t Hek

Organisatieadviseurs, interim-managers en auteurs van onder meer ‘Onveranderbaarheid van organisaties’ en ‘Onmacht’

 

“Hoe het wel kan”

‘Een heerlijk boek! Want stoppen kun je leren. Het is niet makkelijk, maar Marije neemt je in dit boek aan de hand door eerst het fenomeen te ontrafelen, de oh zo herkenbare valkuilen te schetsen en vervolgens te laten zien hoe het wel kan. En dat zonder je leven op zijn kop of mensen aan de kant te zetten.’

— Marleen Damen

Wethouder

“De stopmogelijkheid zien”

Marije heeft een geweldig belangrijk boek geschreven over een weinig populair thema - en dat is uiteraard exact de reden waarom het zo belangrijk is. Tijdens het lezen doorzie ik al die keren dat ik zelf iets niet heb gestopt. Omdat ik meende dat het niet kon. Ik kon het niet maken, ‘Het’ was onmogelijk. Ja, maar… Hoe zouden ‘ze’ reageren? 

Nu realiseer ik me dat ik wel had moeten stoppen. Omdat dat zoveel tijd, geld en energie had gescheeld. Doorgaan terwijl je moet stoppen, kost eenvoudigweg te veel. Dankzij dit boek weet ik zeker dat ik de mogelijkheid tot stoppen ga zien en dat ik stoppen durf te overwegen en zelfs gewoon kan doen.’

— Femke Hogema

Eigenaar Profit First Professionals bv, bestsellerauteur, spreker

 

“Ode aan de eenvoudigheid”

‘In ons verlangen naar steeds maar beter en meer vergeten we de schoonheid van minder. Goed stoppen is een ode aan de eenvoudigheid. Als je de overweldigende wereld klein weet te houden, zie je het bos weer door de bomen heen. Goed stoppen ver-licht je weg. Marije heeft alle overbodigheid uit dit boek gehaald, waardoor alleen het wezenlijke overblijft: stop ermee.’

— dr. Danielle Braun

Corporate antropoloog, directeur Academie voor Organisatiecultuur

“De hele wereld moet dit boek lezen”

“We leren als kind allemaal dat je niet stopt, dat je afmaakt waar je mee begonnen bent. Marije confronteert je in dit boek liefdevol met de vraag waarom stoppen juist waardevol is. Een must read voor iedereen die wil leren hoe je van stoppen een succes maakt en hoe je dode paarden feestelijk kunt begraven. Ik wil dat de hele wereld dit boek leest!”

Bianca den Outer, partner bij onderzoeksbureau jb Lorenz

“Handleiding voor de ‘beleidsbeëindiger’”

“Al jaren pleit ik voor de functie ‘beleidsbeëindiger’. Iemand die gedurende het hele jaar speurt naar stopkansen. Marije schreef een heerlijke en toegankelijke handleiding voor die beleidsbeëindiger, vol met praktische tips om het stopmoment te herkennen en er vervolgens echt werk van te maken. Dat dit verre van saai is maar juist een stoer en fijn proces, dat blijkt wel uit dit boek.

Met veel voorbeelden en een vleug humor laat Marije zien dat stoppen een kunde is. Aan het einde vraag je je af waarom je jarenlang hebt gewacht met stoppen. Je krijgt werkelijk zin om aan de slag te gaan met stoppen. Halfbakken stoppen is vanaf nu verleden tijd. En geloof me, dat gaat veel geld opleveren.”

Carola de Vree, hoofd communicatie gemeente Rotterdam